Menu Pages

WELCOME TO MOB +

All my loving teachers/students,

Please motivate yourselves to follow my web.
Enjoy improving your skill and ability in science teaching/ learning, especially in chemistry.

If any of you have a question about your difficulty in chemistry of your daily teaching/ learning, please feel free to contact me, and I will publish the answers to those that may be interesting for most of you.

I ask you also to leave a comment in my articles.

Thanks a lot.


Green Education through Eco Chemistry

"Green Education" bertujuan untuk melancarkan peningkatan kualitas pendidikan bangsa melalui penerapan "Eco Chemistry", yaitu pembelajaran yang dilakukan dengan memanfaatkan segala sesuatu yang alami, ramah lingkungan, sehat, praktis dan ekonomis. Pembelajaran ini memerlukan motivasi diri, internal maupun eksternal dan kepedulian terhadap lingkungan hidup.

Ide ini muncul sejak dicanangkannya tahun 2011 sebagai Tahun Internasional Kimia yang bertepatan dengan peringatan 100 tahun Marie Curie menerima hadiah nobel sebagai ilmuwan kimia wanita pertama. Sedang pemikiran dasar terungkapnya ide ini disebabkan oleh masalah dunia yang sangat memerlukan perhatian, yaitu "Green House Effect" dan "Global Warming." Tindakan ini merupakan salah satu wujud partisipasi aktif penulis terhadap pelaksanaan program wajib belajar 12 tahun dan "Surabaya Eco School."

Penulis mengajak pembaca untuk menerapkan "Green Education" melalui "Eco Chemistry" dalam kehidupan sehari-hari. "Green Education" berlangsung seumur hidup (Long life Education), sejak janin dalam kandungan ibu hingga akan masuk ke liang kubur. Marilah dengan niat dan tekad yang kuat kita tingkatkan terus pendidikan diantara kita, terutama anak bangsa sebagai generasi penerus. Pendidikan ini dapat berlangsung Dimana saja dan Kapan saja.

Contoh penerapan "Eco Chemistry" dalam pembelajaran di SMA Negeri 16 Surabaya secara bertahap penulis terbitkan dalam bentuk artikel. Pembelajaran "Eco Chemistry" yang dimulai di sekolah, terus dilanjutkan secara bertahap ke masyarakat. Diharapkan melalui terobosan baru ini, yaitu penerapan "Eco Chemistry", masyarakat memahami dan menyadari bahwa kimia sangat berperan dalam kehidupan dan masa depan bangsa. Hal ini sesuai dengan slogan "International Year of Chemistry 2011" (IYC 2011), yaitu Chemistry: Our Life and Our Future" yang telah ditetapkan oleh PBB melalui UNESCO. Insya Allah tujuan pendidikan ini dapat tercapai secara optimal.


Web Blog Sejuta Guru Indonesia

Para Pengunjung yang saya cintai,
Ini adalah Blog lamaku yang hingga saat ini digunakan oleh banyak guru, siswa, dan pihak lain yang memerlukan.

Saya juga memiliki Blog Baru lagi yang isinya mulai banyak dan artikel-artikelnya banyak yang berasal dari pertanyaan pengunjung dan permintaan artikel khusus.

Saya akan berupaya untuk mempublish artikel-artikel baru di kedua Blog ini, termasuk blog-blog saya yang lain. Insya Allah tiap hari saya tetap dapat meluangkan waktu untuk menulis artikel, baik tentang kimia, pendidikan seumur hidup, Eco School, kesehatan, dan artikel lainnya.

Semoga kebiasaan menulis ini tak pudar oleh apapun, walau memasuki usia senja. Berbuat yang terbaik untuk anak bangsa begitu indah, marilah bersama cerdaskan bangsa.

Terima kasih

Silakan Berkunjung di http://etnarufiati.guru-indonesia.net

Saturday, 20 February 2010

ELECTROLYTES AND NON-ELECTROLYTES QUIZ Part II

QUIZ FOR YOU 

11.  A non polar compound cannot dissolve into water, because ….
a.    It has no ions
b.    It consists of molecules
c.    It has a low density
d.    It is a stable particle
e.    It is a neutral molecule
12.  As a solvent, water forms a shell around the solute particle holding it in solution. The solute particles are ….
a.    atoms                   
b.    ions              
c.    elements
d.    covalent compound
e.    non polar molecules                     
13.  The process by which charged solute particles become surrounded by water molecules attracted to the charge of the solute particle is called ….
a.    solution                 
b.    solvation  
c.    diluting                  
d.    dissolving
e.    evaporation

14.  Aqueous solutions are solutions in which water
a.    is the solvent                    
b.    is the solute
c.    is dissolved in a solution
d.    dissolves non polar compounds
e.    can be dissolved by other substances
15.  Water is a universal solvent, because
a.    a triatomic molecule        
b.    has a covalent bonding
c.    can dissolve many substances  
d.    consists of non metal elements
e.    has a bond angle of  about 105º
16.  One of the following statements is wrong about electrolytes. This wrong statement is ….
a.    all ionic compounds are electrolytes
b.    the cations and anions will carry the current
c.    all non polar molecular compounds are electrolytes       
d.    some very polar molecular compounds may be electrolytes
e.    electrolytes are substances which will conduct electricity when dissolved/melted
17.  When you dissolve sodium chloride in water, the wrong effect of it is ….
a.    the water is dissociated totally       
b.    there are cations and anions in the water
c.    the ions come from the sodium chloride
d.    cations and anions go into solution
e.    the ions are freely moving
18.  The wrong answer about water is ….
a.    consists of molecules
b.    the molecules are electrically conducting            
c.    each molecule carries no net electric charge
d.    when the molecules move, it carry no overall electric charge
e.    pure water is a nonconductor of electricity
19.  Although water is itself nonconduc-ting, it has the ability to dissolve various substances, some of which go into solution as freely moving ions. The example of an ionic aqueous solution is ….
a.    BaCl2(aq)             
b.    Br2(aq)
c.    C12H22O11(aq)     
d.    C6H12O6(aq)
e.    CO(NH2)2(aq)
20.  An electrolyte is a substance that dissolves in water to give a conducting solution. A common example is sodium chloride, which is ordinary table salt. The correct answer about the formula and the chemical bonding are ….
a.    NaCl, ionic                       
b.    NaCl, covalent
c.    NaCl2, ionic          
d.    NaCl2, covalent
e.    Na2Cl, ionic
21.  One of the following information is correct about weak electrolytes. This information is ….
a.    form few ions in solution    
b.    conduct electricity well
c.    the solute consists of ions
d.    the result of dissociation is simple molecules
e.    most of the solute exists in the ions form
22.  One of the following information is correct about strong electrolytes. This information is …
a.    conduct electricity well    
b.    the solute is partly ionized
c.    form few ions in solution  
d.    the solute is quite easy to dissolve
e.    the solute exists in the molecules form 

No comments:

My Blog List