Menu Pages

WELCOME TO MOB +

All my loving teachers/students,

Please motivate yourselves to follow my web.
Enjoy improving your skill and ability in science teaching/ learning, especially in chemistry.

If any of you have a question about your difficulty in chemistry of your daily teaching/ learning, please feel free to contact me, and I will publish the answers to those that may be interesting for most of you.

I ask you also to leave a comment in my articles.

Thanks a lot.


Green Education through Eco Chemistry

"Green Education" bertujuan untuk melancarkan peningkatan kualitas pendidikan bangsa melalui penerapan "Eco Chemistry", yaitu pembelajaran yang dilakukan dengan memanfaatkan segala sesuatu yang alami, ramah lingkungan, sehat, praktis dan ekonomis. Pembelajaran ini memerlukan motivasi diri, internal maupun eksternal dan kepedulian terhadap lingkungan hidup.

Ide ini muncul sejak dicanangkannya tahun 2011 sebagai Tahun Internasional Kimia yang bertepatan dengan peringatan 100 tahun Marie Curie menerima hadiah nobel sebagai ilmuwan kimia wanita pertama. Sedang pemikiran dasar terungkapnya ide ini disebabkan oleh masalah dunia yang sangat memerlukan perhatian, yaitu "Green House Effect" dan "Global Warming." Tindakan ini merupakan salah satu wujud partisipasi aktif penulis terhadap pelaksanaan program wajib belajar 12 tahun dan "Surabaya Eco School."

Penulis mengajak pembaca untuk menerapkan "Green Education" melalui "Eco Chemistry" dalam kehidupan sehari-hari. "Green Education" berlangsung seumur hidup (Long life Education), sejak janin dalam kandungan ibu hingga akan masuk ke liang kubur. Marilah dengan niat dan tekad yang kuat kita tingkatkan terus pendidikan diantara kita, terutama anak bangsa sebagai generasi penerus. Pendidikan ini dapat berlangsung Dimana saja dan Kapan saja.

Contoh penerapan "Eco Chemistry" dalam pembelajaran di SMA Negeri 16 Surabaya secara bertahap penulis terbitkan dalam bentuk artikel. Pembelajaran "Eco Chemistry" yang dimulai di sekolah, terus dilanjutkan secara bertahap ke masyarakat. Diharapkan melalui terobosan baru ini, yaitu penerapan "Eco Chemistry", masyarakat memahami dan menyadari bahwa kimia sangat berperan dalam kehidupan dan masa depan bangsa. Hal ini sesuai dengan slogan "International Year of Chemistry 2011" (IYC 2011), yaitu Chemistry: Our Life and Our Future" yang telah ditetapkan oleh PBB melalui UNESCO. Insya Allah tujuan pendidikan ini dapat tercapai secara optimal.


Web Blog Sejuta Guru Indonesia

Para Pengunjung yang saya cintai,
Ini adalah Blog lamaku yang hingga saat ini digunakan oleh banyak guru, siswa, dan pihak lain yang memerlukan.

Saya juga memiliki Blog Baru lagi yang isinya mulai banyak dan artikel-artikelnya banyak yang berasal dari pertanyaan pengunjung dan permintaan artikel khusus.

Saya akan berupaya untuk mempublish artikel-artikel baru di kedua Blog ini, termasuk blog-blog saya yang lain. Insya Allah tiap hari saya tetap dapat meluangkan waktu untuk menulis artikel, baik tentang kimia, pendidikan seumur hidup, Eco School, kesehatan, dan artikel lainnya.

Semoga kebiasaan menulis ini tak pudar oleh apapun, walau memasuki usia senja. Berbuat yang terbaik untuk anak bangsa begitu indah, marilah bersama cerdaskan bangsa.

Terima kasih

Silakan Berkunjung di http://etnarufiati.guru-indonesia.net

Friday 9 October 2009

MOL CONCEPT QUIZ Part II

1. What is the total number of moles of sulfur atoms in 1 mole of Fe2(SO4)3?
a. 1
b. 3
c. 7
d. 15
e. 17
2. What is the total number of moles of all atoms in 1 mole of (NH4)2SO4?
a. 1
b. 3
c. 7
d. 15
e. 17
3. Which sample contains a total of 6.0 x 1023 atoms?
a. 23 g Na (Ar 23)
b. 24 g Ca (Ar 40)
c. 42 g K (Ar 39)
d. 44 g F (Ar 19)
e. 78 g Cl (Ar 35.5)
4. The molar mass of carbon is 12 g/mol. If the Avogadro’s numbers are 6 x 1023, the mass in grams of a carbon atom is ...
a. 2x10 -23
b. 1,2x10 -23
c. 10 -23
d. 1,2x10 23
e. 2x10 23
5. The molar mass of oxygen is 16 g/mol. If the Avogadro’s numbers are 6 x 1023, the mass in grams of an oxygen atom is
a. 2x10 -23
b. 2,7x10 -23
c. 10 -23
d. 1,2x10 23
e. 2x10 23
6. The formula of an acid is H2XO6. The mass of 0.0102 moles of the acid is 2.301 g. What is the atomic weight of X? (Ar O = 16.00, H = 1.008).
a. 128
b. 79.0
c. 35.5
d. 28.1
e. 11.5
7. The formula of an acid is HXO2. The mass of 0.0242 moles of the acid is 1.657 g. What is the atomic weight of X? (Ar O = 16.00, H = 1.008).
a. 35.5
b. 28.1
c. 128
d. 19.0
e. 79.9
8. Vitamin B2 which contains carbon, hydrogen, nitrogen and oxygen is 14.9% nitrogen by mass. There are four nitrogen atoms per molecule. What is the molecular weight of vitamin B2? (Ar C = 12, O = 16, H = 1, N = 14).
a. 1504
b. 376
c. 352
d. 312
e. 94
9. Cocaine, an addictive drug, is 4.62% nitrogen. There is one nitrogen atoms per molecule. What is the molecular weight of cocaine? (Ar N = 14.00).
a. 312
b. 308
c. 303
d. 300
e. 295
10. Hydrogen cyanide, HCN is a volatile, colorless liquid with the odor of certain fruit pits. The compound is highly poisonous. The number of molecules in 54 mg HCN (Mr = 54), the everage toxic dose are ….
a. 6,02 x 1020
b. 1023
c. 6,02 x 1023
d. 542 x 6,02 x 1020
e. 542 x 6,02 x 1023
11. Barium chloride, BaCl2 is an ionic compound. If the Avogadro’s number = 6,0 x 1023, the number of cations and anions in 2,08 g BaCl2 (Ar Ba = 137; Ar Cl = 35,5) are ….
a. 1,2 x 1021
b. 6,0 x 1021
c. 1,2 x 1022
d. 1,8 x 1022
e. 1,2 x 1023
12. BaSO4 is an ionic compound. If the Avogadro’s number = 6,0 x 1023, the number of cations and anions in 2,33 g BaCl2 (Ar Ba = 137; Ar S = 32, Ar O = 16) are ….
a. 1,2 x 1021
b. 6,0 x 1021
c. 1,2 x 1022
d. 1,8 x 1022
e. 1,2 x 1023
13. The number of atoms in iron is 1,2 x 1023. The number of mole in iron is ….
a. 0,1
b. 0,2
c. 0,4
d. 0,6
e. 0,8
14. The number of molecules in water is 1,2 x 1022. The mass of water in grams is …. (Ar H = 1; Ar O = 16)
a. 0,1 .
b. 0,2
c. 0,4
d. 0,6
e. 0,8
15. The number of molecules in water is 1,2 x 1022. The number of atoms in water is ….
a. 1,2 x 1022
b. 2,4 x 1022
c. 3,6 x 1022
d. 1,2 x 1023
e. 2,4 x 1023
16. Equal volumes of CO2 gas and a fluorocarbon gas weigh 1.00 and 3.41 grams under the same experimental conditions. Which of the following is the unknown gas? (Ar: C = 12.01, F = 19.00).
a. C3F4
b. C2F6
c. C3F6
d. C2F4
e. CF4
17. Nitric acid, HNO3 is a colorless, corrosive liquid used in the manufacture of nitrogen fertilizers and explosives. In an experiment, a 6,30 g sample of nitric acid was poured into a beaker. The number of mole of HNO3 (Mr = 63) in the sample of nitric acid are ….
a. 0,01
b. 0,05
c. 0,10
d. 1,00
e. 10,0

No comments:

My Blog List