Menu Pages

WELCOME TO MOB +

All my loving teachers/students,

Please motivate yourselves to follow my web.
Enjoy improving your skill and ability in science teaching/ learning, especially in chemistry.

If any of you have a question about your difficulty in chemistry of your daily teaching/ learning, please feel free to contact me, and I will publish the answers to those that may be interesting for most of you.

I ask you also to leave a comment in my articles.

Thanks a lot.


Green Education through Eco Chemistry

"Green Education" bertujuan untuk melancarkan peningkatan kualitas pendidikan bangsa melalui penerapan "Eco Chemistry", yaitu pembelajaran yang dilakukan dengan memanfaatkan segala sesuatu yang alami, ramah lingkungan, sehat, praktis dan ekonomis. Pembelajaran ini memerlukan motivasi diri, internal maupun eksternal dan kepedulian terhadap lingkungan hidup.

Ide ini muncul sejak dicanangkannya tahun 2011 sebagai Tahun Internasional Kimia yang bertepatan dengan peringatan 100 tahun Marie Curie menerima hadiah nobel sebagai ilmuwan kimia wanita pertama. Sedang pemikiran dasar terungkapnya ide ini disebabkan oleh masalah dunia yang sangat memerlukan perhatian, yaitu "Green House Effect" dan "Global Warming." Tindakan ini merupakan salah satu wujud partisipasi aktif penulis terhadap pelaksanaan program wajib belajar 12 tahun dan "Surabaya Eco School."

Penulis mengajak pembaca untuk menerapkan "Green Education" melalui "Eco Chemistry" dalam kehidupan sehari-hari. "Green Education" berlangsung seumur hidup (Long life Education), sejak janin dalam kandungan ibu hingga akan masuk ke liang kubur. Marilah dengan niat dan tekad yang kuat kita tingkatkan terus pendidikan diantara kita, terutama anak bangsa sebagai generasi penerus. Pendidikan ini dapat berlangsung Dimana saja dan Kapan saja.

Contoh penerapan "Eco Chemistry" dalam pembelajaran di SMA Negeri 16 Surabaya secara bertahap penulis terbitkan dalam bentuk artikel. Pembelajaran "Eco Chemistry" yang dimulai di sekolah, terus dilanjutkan secara bertahap ke masyarakat. Diharapkan melalui terobosan baru ini, yaitu penerapan "Eco Chemistry", masyarakat memahami dan menyadari bahwa kimia sangat berperan dalam kehidupan dan masa depan bangsa. Hal ini sesuai dengan slogan "International Year of Chemistry 2011" (IYC 2011), yaitu Chemistry: Our Life and Our Future" yang telah ditetapkan oleh PBB melalui UNESCO. Insya Allah tujuan pendidikan ini dapat tercapai secara optimal.


Web Blog Sejuta Guru Indonesia

Para Pengunjung yang saya cintai,
Ini adalah Blog lamaku yang hingga saat ini digunakan oleh banyak guru, siswa, dan pihak lain yang memerlukan.

Saya juga memiliki Blog Baru lagi yang isinya mulai banyak dan artikel-artikelnya banyak yang berasal dari pertanyaan pengunjung dan permintaan artikel khusus.

Saya akan berupaya untuk mempublish artikel-artikel baru di kedua Blog ini, termasuk blog-blog saya yang lain. Insya Allah tiap hari saya tetap dapat meluangkan waktu untuk menulis artikel, baik tentang kimia, pendidikan seumur hidup, Eco School, kesehatan, dan artikel lainnya.

Semoga kebiasaan menulis ini tak pudar oleh apapun, walau memasuki usia senja. Berbuat yang terbaik untuk anak bangsa begitu indah, marilah bersama cerdaskan bangsa.

Terima kasih

Silakan Berkunjung di http://etnarufiati.guru-indonesia.net

Monday 3 August 2009

PERIODIC TABLE QUIZ X Part I

1. The wrong statement about the development of the periodic table is ....
a. Dobereiner grouped the elements of three
b. a group of Li, Na, and K is called triad
c. the relative atomic mass of Na = the avarage of the other two
d. in the triad’s law there is a relationship between the atomic numbers
e. the three elements in the group have the same chemical properties
2. Mendeleev was tried to put the kown elements in a chart which showed a pattern of properties. He arranged the elements in vertical columns by ….
a. increasing atomic mass
b. increasing atomic number
c. increasing chemical properties
d. decreasing atomic number
e. decreasing mass number
3. Which statement is TRUE about the modern PERIODIC TABLE?
a. from left to right, elements in the same period, use an increasing number of electron shells (energy levels)
b. elements in the same group have an increasing number of electrons in the outer shell with increase in atomic number down the group
c. the elements were originally laid out in order of atomic mass
d. the elements are laid out in order of number of neutrons
4. The rows of the periodic table are called ….
a. groups
b. periods
c. lines
d. classes
e. families
5. All of the elements in a period have the same ….
a. color
b. atomic weight
c. atomic mass
d. number of atomic shells
e. number of electrons
6. All of the elements in a group have the same number of ….
a. atoms
b. neutrons
c. molecules
d. atomic shells
e. electrons in their outer shell
7. The periodic table is called this way because it describes ….
a. the periodic motion of celestial bodies.
b. the periodic arrangement of chemical elements.
c. the signs of the zodiac in a new way.
d. the arrangement of many atoms
e. the periodic structure of substances
8. Moseley arranged the elements in order of increasing ….
a. atomic mass
b. atomic number
c. negative charge
d. neutral particle
e. atomic number
9. All the statements below are correct, except ….
a. atomic number is increase across the periods
b. there are 7 periods, one for each energy level
c. elements in the horizontal rows have similar properties
d. there are 8 main groups and 8 groups of transition elements
e. properties of elements change from group to group across a period
10. The periodic law states that when the elements are arranged according to increasing atomic number, there is a periodic pattern in ….
a. atomic mass
b. mass number
c. chemical properties
d. physical and chemical properties
e. mass number and physical properties
11. The first element in the periodic table is ….
a. helium
b. carbon
c. gold
d. hydrogen
e. silver
12. Which statement is TRUE about the modern Periodic Table?
a. a period is a complete horizontal row of elements of different chemical character
b. elements behave in the same way when the same number of electron shells are used
c. a group is a vertical column of very different elements
d. about a 1/4 of the elements are metals
13. The periodic table can be divided into groups based on configuration of the electrons; the correct statement is ….
a. noble gases have outermost shells filled
b. group 1A, very reactive with two electrons in the outer shell
c. group 2A, quite reactive with one electron filling their outer shell
d. group 6A, very reactive with 6 electrons in outer energy level
e. group 7A, unreactive with 7 electrons in the outer energy level
14. As the atoms of the elements in Group 1 of the Periodic Table are considered from top to bottom, the number of valence electrons in the atoms of each successive element ….
a. vary
b. decreases
c. increases
d. quite different
e. remains the same
15. The elements in Period 3 all contain the same number of ….
a. protons
b. neutrons
c. electrons
d. valence electrons
e. shells
16. The position of X–15 in the periodic table is ….
a. group IA, 3th period
b. group IIA, 3th period
c. group VA, 3th period
d. group IA, 4th period
e. group IIA, 4th period
17.In which shell are the valence electrons of the elements in Period 2 found?
a. 1
b. 2
c. 3
d. 4
e. 5
18. Four electron arrangements are given below. Which is of a Period 2 element?
a. 2
b. 2,3
c. 2,8.3
d. 2,8,8,2
e. 2,8,18,8,1
19. Four electron arrangements are given below. Which is of a Noble Gas?
a. 2
b. 2,3
c. 2,8,3
d. 2,8,5
e. 2,8,8,2
20.Which element is an alkali metal?
a. H
b. Na
c. M
d. Al
e. Cl

No comments:

My Blog List