Menu Pages

WELCOME TO MOB +

All my loving teachers/students,

Please motivate yourselves to follow my web.
Enjoy improving your skill and ability in science teaching/ learning, especially in chemistry.

If any of you have a question about your difficulty in chemistry of your daily teaching/ learning, please feel free to contact me, and I will publish the answers to those that may be interesting for most of you.

I ask you also to leave a comment in my articles.

Thanks a lot.


Green Education through Eco Chemistry

"Green Education" bertujuan untuk melancarkan peningkatan kualitas pendidikan bangsa melalui penerapan "Eco Chemistry", yaitu pembelajaran yang dilakukan dengan memanfaatkan segala sesuatu yang alami, ramah lingkungan, sehat, praktis dan ekonomis. Pembelajaran ini memerlukan motivasi diri, internal maupun eksternal dan kepedulian terhadap lingkungan hidup.

Ide ini muncul sejak dicanangkannya tahun 2011 sebagai Tahun Internasional Kimia yang bertepatan dengan peringatan 100 tahun Marie Curie menerima hadiah nobel sebagai ilmuwan kimia wanita pertama. Sedang pemikiran dasar terungkapnya ide ini disebabkan oleh masalah dunia yang sangat memerlukan perhatian, yaitu "Green House Effect" dan "Global Warming." Tindakan ini merupakan salah satu wujud partisipasi aktif penulis terhadap pelaksanaan program wajib belajar 12 tahun dan "Surabaya Eco School."

Penulis mengajak pembaca untuk menerapkan "Green Education" melalui "Eco Chemistry" dalam kehidupan sehari-hari. "Green Education" berlangsung seumur hidup (Long life Education), sejak janin dalam kandungan ibu hingga akan masuk ke liang kubur. Marilah dengan niat dan tekad yang kuat kita tingkatkan terus pendidikan diantara kita, terutama anak bangsa sebagai generasi penerus. Pendidikan ini dapat berlangsung Dimana saja dan Kapan saja.

Contoh penerapan "Eco Chemistry" dalam pembelajaran di SMA Negeri 16 Surabaya secara bertahap penulis terbitkan dalam bentuk artikel. Pembelajaran "Eco Chemistry" yang dimulai di sekolah, terus dilanjutkan secara bertahap ke masyarakat. Diharapkan melalui terobosan baru ini, yaitu penerapan "Eco Chemistry", masyarakat memahami dan menyadari bahwa kimia sangat berperan dalam kehidupan dan masa depan bangsa. Hal ini sesuai dengan slogan "International Year of Chemistry 2011" (IYC 2011), yaitu Chemistry: Our Life and Our Future" yang telah ditetapkan oleh PBB melalui UNESCO. Insya Allah tujuan pendidikan ini dapat tercapai secara optimal.


Web Blog Sejuta Guru Indonesia

Para Pengunjung yang saya cintai,
Ini adalah Blog lamaku yang hingga saat ini digunakan oleh banyak guru, siswa, dan pihak lain yang memerlukan.

Saya juga memiliki Blog Baru lagi yang isinya mulai banyak dan artikel-artikelnya banyak yang berasal dari pertanyaan pengunjung dan permintaan artikel khusus.

Saya akan berupaya untuk mempublish artikel-artikel baru di kedua Blog ini, termasuk blog-blog saya yang lain. Insya Allah tiap hari saya tetap dapat meluangkan waktu untuk menulis artikel, baik tentang kimia, pendidikan seumur hidup, Eco School, kesehatan, dan artikel lainnya.

Semoga kebiasaan menulis ini tak pudar oleh apapun, walau memasuki usia senja. Berbuat yang terbaik untuk anak bangsa begitu indah, marilah bersama cerdaskan bangsa.

Terima kasih

Silakan Berkunjung di http://etnarufiati.guru-indonesia.net

Friday, 14 August 2009

ELECTROLYSIS CELL QUIZ Part III

1.An electrolysis of a titanium fluoride complex ion using 1.20 A for 20 min produces 0.179 g of titanium metal. What is the charge of titanium in the material? (Ar: Ti = 48)
a)6
b)4
c)3
d)2
e)1
2.It is possible to extract many metals via the electrolysis of aqueous solutions of their ions. Such an experiment is carried out by passing 3.00 Amps, for 2.00 hours, through a solution of metal ions that carry a 2+ charge. 7.11 grams of the metal was produced. Identify the metal.
a) Ba
b) Cu
c) Ni
d) Sr
e) Zn
3.How long would it take in minutes, to produce 5.60 g of Zinc metal from a solution of zinc nitrate using a current of 2.00 Amps?
a) 138
b) 826
c) 65.4
d) 6.54
e) 2.00
4.When molten Copper (II) chloride is electrolyzed by passing 4.00 Amps for 400. seconds what is the maximum mass of copper metal that can be deposited?
a) 0.526 g
b) 63.5 g
c) 6.35 g
d) 1600 g
e) 96500 g
5.With a current of 20 amps, how long would it take to generate 1.00 kilograms of aluminum by the reaction:
Al3+ + 3e- → Al(s)
a)2.19 x 104 sec
b)1.68 x 102 sec
c)1.78 x 105 sec
d)5.35 x 105 sec
e)3.90 x 103 sec
6.This picture of an electrochemical cell can best be described as:
a)a complete galvanic cell
b)a complete electrolytic cell
c)an electrolytic cell, but missing at least one essential component
d)a galvanic cell, but missing at least one essential component
7.A mole of electrons has a charge of 96,485 coulombs per mole of electrons. This quantity is known to chemists as ….
a)1 joule
b)1 watt
c)1 ampere
d)1 volt
e)1 faraday
8.In the electrolytic decomposition of water ….
2H2O → 2H2 + O2
a)hydrogen is formed at both the anode and the cathode
b)hydrogen is formed at the cathode and oxygen is formed at the anode
c)hydrogen is formed at the anode and oxygen is formed at the cathode
9.oxygen is formed at both the anode and the cathode
Two cells, one containing aqueous AgNO3 and the other containing CuSO4 are set up in series. In a given electrolysis that results in depositing 1.25 g of silver in the first cell, how much copper should deposit simultaneously in the second cell?
a)1.25 g
b)1.47 g
c)0.736 g
d)0.368 g
e)2.65 g
10.If a constant current of 8.00 amperes is passed through a cell containing Zn2+ for 2.00 hours, how many grams of zinc will plate out onto the cathode?
a)19.5 g
b)39.0 g
c)1.43 x 103 g
d)126 g
e)0.985 g
11.In an electrolytic cell, the negative electrode is called the ….
a) anode, at which oxidation occurs
b) anode, at which reduction occurs
c) cathode, at which oxidation occurs
d) cathode, at which reduction occurs
12.If the electrolytically driven reaction below, how many grams of material will be produced at the anode by a current of 3.0 A flowing for 1 hour?
Au3+(aq) + Fe(s) <=> Au+(aq) + Fe2+(aq)
a) 5.5 g
b) 22.0 g
c) 3.13 g
d) 6.26 g
e) 11.0 g
13.Identify the INCORRECT statement in the following:
a) In a voltaic cell a spontaneous reaction is taking place and producing electric current.
b) The gain of electrons takes place at the cathode.
c) Measuring the potential of a cell provides a direct determination of the free energy of the cell reaction.
d) Sodium metal and chlorine gas are produced in an electrolytic cell containing aqueous NaCl.
e) Faraday¹s number is the amount of charge in Coulombs of one mole of electrons.
14.How many grams of gold could be plated out on the cathode of an electrolytic cell by the passage of 0.5 Amps of current through AuNO3 solution for 30 minutes?
a) 3.07 x 10-2 g
b) 2.41 g
c) 1.84 g
d) 3.68 g
e) 17.9 g
15.What is the charge on an ion of tin if 7.42 g of metallic tin is plated out by the passage of 24125 Coulombs through a solution containing the ion?
a) +4
b) +3
c) +2
d) +1
e) 0

No comments:

My Blog List