Menu Pages

WELCOME TO MOB +

All my loving teachers/students,

Please motivate yourselves to follow my web.
Enjoy improving your skill and ability in science teaching/ learning, especially in chemistry.

If any of you have a question about your difficulty in chemistry of your daily teaching/ learning, please feel free to contact me, and I will publish the answers to those that may be interesting for most of you.

I ask you also to leave a comment in my articles.

Thanks a lot.


Green Education through Eco Chemistry

"Green Education" bertujuan untuk melancarkan peningkatan kualitas pendidikan bangsa melalui penerapan "Eco Chemistry", yaitu pembelajaran yang dilakukan dengan memanfaatkan segala sesuatu yang alami, ramah lingkungan, sehat, praktis dan ekonomis. Pembelajaran ini memerlukan motivasi diri, internal maupun eksternal dan kepedulian terhadap lingkungan hidup.

Ide ini muncul sejak dicanangkannya tahun 2011 sebagai Tahun Internasional Kimia yang bertepatan dengan peringatan 100 tahun Marie Curie menerima hadiah nobel sebagai ilmuwan kimia wanita pertama. Sedang pemikiran dasar terungkapnya ide ini disebabkan oleh masalah dunia yang sangat memerlukan perhatian, yaitu "Green House Effect" dan "Global Warming." Tindakan ini merupakan salah satu wujud partisipasi aktif penulis terhadap pelaksanaan program wajib belajar 12 tahun dan "Surabaya Eco School."

Penulis mengajak pembaca untuk menerapkan "Green Education" melalui "Eco Chemistry" dalam kehidupan sehari-hari. "Green Education" berlangsung seumur hidup (Long life Education), sejak janin dalam kandungan ibu hingga akan masuk ke liang kubur. Marilah dengan niat dan tekad yang kuat kita tingkatkan terus pendidikan diantara kita, terutama anak bangsa sebagai generasi penerus. Pendidikan ini dapat berlangsung Dimana saja dan Kapan saja.

Contoh penerapan "Eco Chemistry" dalam pembelajaran di SMA Negeri 16 Surabaya secara bertahap penulis terbitkan dalam bentuk artikel. Pembelajaran "Eco Chemistry" yang dimulai di sekolah, terus dilanjutkan secara bertahap ke masyarakat. Diharapkan melalui terobosan baru ini, yaitu penerapan "Eco Chemistry", masyarakat memahami dan menyadari bahwa kimia sangat berperan dalam kehidupan dan masa depan bangsa. Hal ini sesuai dengan slogan "International Year of Chemistry 2011" (IYC 2011), yaitu Chemistry: Our Life and Our Future" yang telah ditetapkan oleh PBB melalui UNESCO. Insya Allah tujuan pendidikan ini dapat tercapai secara optimal.


Web Blog Sejuta Guru Indonesia

Para Pengunjung yang saya cintai,
Ini adalah Blog lamaku yang hingga saat ini digunakan oleh banyak guru, siswa, dan pihak lain yang memerlukan.

Saya juga memiliki Blog Baru lagi yang isinya mulai banyak dan artikel-artikelnya banyak yang berasal dari pertanyaan pengunjung dan permintaan artikel khusus.

Saya akan berupaya untuk mempublish artikel-artikel baru di kedua Blog ini, termasuk blog-blog saya yang lain. Insya Allah tiap hari saya tetap dapat meluangkan waktu untuk menulis artikel, baik tentang kimia, pendidikan seumur hidup, Eco School, kesehatan, dan artikel lainnya.

Semoga kebiasaan menulis ini tak pudar oleh apapun, walau memasuki usia senja. Berbuat yang terbaik untuk anak bangsa begitu indah, marilah bersama cerdaskan bangsa.

Terima kasih

Silakan Berkunjung di http://etnarufiati.guru-indonesia.net

Thursday, 6 August 2009

CHEMICAL BONDING QUIZ X Part III

1.Which substance contains nonpolar covalent bonds?
a. Cl2
b. Ca(OH)2
c. H2O
d. CaO
e. CCl4
2.Which type of substance is soft, has a low melting point, and is a poor conductor of heat and electricity?
a. network solid
b. metallic solid
c. molecular solid
d. ionic solid
3.Which substance contains coordinate bond?
a. NH4Cl
b. NH3
c. HCl
d. NaCl
e. H2O
4.The correct answer of the dot electrons with an arrow is ….
a. ionic bond
b. covalent bond
c. co-ordinate bond
d. lone pair electrons
e. bond pair electrons
5.Which molecule is nonpolar?
a. HF
b. CO2
c. H2O
d. NH3
e. H2S
6.Which bond has the highest degree of polarity?
a. HF
b. NO
c. H2O
d. H2
e. N2
7.Which of the following molecules is polar?
a. CO2
b. H2
c. H2S
e. BF3
e. CCl4
8.Molecular polarity can be determined by the ….
a. number of protons
b. number of electrons
c. distribution of charge
d. distribution of neutrons
e. number of pair electrons
9.Which characteristic is a property of molecular substances?
a. low boiling point
b. high melting point
c. good heat conductivity
d. good electrical conductivity
10.What is used to assess the degree of polarity in the bond?
a.the sum of electronegativity of the two bonded atoms
b.electronegativity difference of the two bonded atoms
c.the sum of ionization energy of the two bonded atoms
d.atomic radius difference of the two bonded atoms
e. length of radius of the two bonded atoms
11.Which of the following statements is (are) incorrect?
a. Nonmetals tend to react with other nonmetals to form molecular compounds.
b. Symmetrical molecules are nonpolar
c. The distribution of charge is unequal in an asymmetrical molecule.
d. H2 is a symmetrical molecule
e. CH4 is an asymmetrical molecule
12.Metallic bond is the bond occurs between ….
a.substances
b.metal and non metal
c.compounds
d.metal
e.metal in ionic compound
13.The correct statement about metallic bond is the bond between ….
a.cation and anion
b.anions and electrons’ current
c.negative ions of non metals and electrons’ current
d.positive ions of metals and electrons’ current
e.negative ions of metals and electrons’ current
14.Which statement describes a chemical property of iron?
a. Iron conducts electricity and heat
b. Iron can be drawn into a wire
c. Iron can be flattened into sheets
d. Iron combines with oxygen to form rust V
e. Iron can melt at room temperature
15.The effect of electrons’ current in metal is ….
a.electrons have a strong bond
b.protons link each other
c.electrons move freely
d.protons and electrons link strongly
e.electrons interact one of another
16.Metallic bonding occurs between atoms of ….
a. sulfur
b. fluorine
c. copper
d. carbon
e. hydrogen
17.Metallic bonding occurs between metal atoms that have ….
a. full valence orbitals and low ionization energies
b. full valence orbitals and high ionization energies
c. vacant valence orbitals and low ionization energies
d. vacant valence orbitals and high ionization energies
18.Which characteristic is a property of metallic substances?
a. low boiling point
b. low melting point
b. no conductivity because there are no free moving electrons/ions
c. not malleable because particles cannot slide pass one another
d. relatively low solubility
19.Which of the following Period 4 elements has the most metallic characteristics?
a. K
b. Ca
c. As
d. Ge
e. Br
20.Which of the following elements has the most metallic characteristics?
a. Ca
b. O
c. Na
d. Al
e. Br

No comments:

My Blog List